ABBA - I Can Be That Woman

Björn Ulvaeus:

Lényegében ez egy country dal. És egy kis gesztus a country királynőjének, ami engem illet: Tammy Wynette-nek. A jó kutyát Tammynak hívják. Sok minden belefér abba a dalba, de alapvetően valakiről szól, aki megszabadult a függőségtől, és végre visszajött a való életbe, és sajnálja az elpazarolt éveket. De van fény az alagút végén: most én lehetek az a nő. Csak mi tudjuk, mi a tény és mi a fikció a közös élettapasztalatainkról. Ez egyfajta szabadság, amit a hetvennel kapod meg.

Lehetek az a nő


A kanapén aludtál el Tammy-vel,

S a kutya egyenesen rám néz,

A szemrehányást szemében képzelem,

De a kín, mit érzek, valóságos

Leugrik, és csóválva farkát, suhog,

Mint tollpihe az orrod alatt.

Aztán felébredsz, vöröslő szemekkel.

Elnézést kérek, látom, hogy sírtál.



Gyengének tűnsz, ahogy előttem állsz,

Káromkodsz, a székbe rúgsz,

S a kutya, áldd meg szívét, megnyalja kezem,

De mindig, ha káromkodsz, megrándul,

Rosszul vagyok s megremeg kezem,

Minden harcunk így kezdődött el.

Azt mondod, megvagy, és káromkodsz.

Mondom, szeretlek, s tudom, hogy igaz.


Nem az a férfi vagy, kinek lenned kellett volna,

Valahogy cserbenhagytalak (nem az, aki lehettem volna)

Nem vagyok az a nő, aki lehettem volna. (lehetek az a nő)

De most már én lehetek az a nő.


Összezavarodsz, mikor felém fordulsz.

Igaz ez, vagy ivott ő?

De tiszta, hogy elértem mélypontomat,

Jól tudom, milyen mélyre süllyedtem.

S a kutya érzi meg először.

Remény csillan meg szemeidben,

Nem tudod elhinni, de közel vagy a síráshoz

Istenem, bánom az eldobott éveket.


(Nem az, kinek lenni kellett volna.)

Nem az a férfi vagy, kinek lenned kellett volna, (Cserben hagytalak.)

Valahogy cserbenhagytalak. (Nem az, kinek lenni kellett volna)

Nem vagyok az a nő, kinek lennem kellett volna.

De most n lehetek az a nő.


EREDETI DALSZÖVEG


ABBA - I Can Be That Woman


You're asleep on the couch with Tammy

And she looks straight up at me

The reproach in her eyes is imagined

But the pain that I feel is real

She jumps down and her tail is swishing

Like a feather right under your nose

And then you wake up and you're bleary-eyed

I say I'm sorry, I can see you cried



You look frail as you stand before me

Then you curse and kick a chair

And the dog, bless her heart, licks my fingers

But she jerks every time you swear

I feel sick and my hands arе shakin'

This is how all our fights have begun

You say you've had it and you say, "Scrеw you"

I say I love you and I know it's true


You're not the man you should have been

I let you down somehow (Not the one I could've been)

I'm not the woman I could have been (I can be that woman)

But I can be that woman now


You're confused when you turn to face me

Is it true or is she drunk?

But it's clear that I've hit my rock bottom

I'm aware of how far I've sunk

And the dog is the first to feel it

There's a shimmer of hope in your eyes

You can't believe it, but you're close to tears

Oh God, I'm sorry for the wasted years


 (Not the one I could've been)

You're not the man you should have been (I let you down)

I let you down somehow (Not the one I could've been)

I'm not the woman I could have been (I can be that woman)

But I can be that woman now




Archiválás

További lehetőségek

Köszönöm szépen a látogatást! Várlak legközelebb is! :)