2012-2022

 


2012-2022

TÍZ ESZTENDŐ

Mint homokszem az ujjam között, úgy peregtek el az évek,

Egy évtized osont el száguldva mellettem, és mire felnézek,

Már húsz is lesz, tán több is, ha megérem még a következő tízet,

És nem én leszek az még előtte, ki annak a révésznek fizet.


Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy ember, aki, amikor 2012-ben megjelent a Nightwish együttes Imaginaerum című albuma, készített egy videót a Turn Loose The Mermaids című dalhoz. Aztán egy héttel később később megjelent a Youtube-on az első igazi dalszövegfordítás videója, mert késztetés érzett, hogy lefordítsa a dalokat, és a saját képi világát megteremtve megszülessenek a dalszövegfordítás videói.

Ez voltam én 2012-ben, Palex a magam palexes képi világával. Már tíz esztendeje volt. És valóban sokan mondták már, hogy rögtön felismerni a videóimat, mert olyan palexes. 😆 Döbbenet, hogy megnézve az első videóimat, emlékszem a fotókra, amelyeket használtam, sőt azokra a mozzanatokra bennük, és a pillanatokra, amikor autodidakta módon tanulva felfedeztem, mit hogyan kell csinálni a videóvágó programban.

Az első felirat nélküli videóm 2012.02.08-án, majd egy héttel később már az első dalszövegfordítás videóm osztottam meg. Ez a dal a The Crow the Owl and the Dove volt, és persze Nightwish. És rögtön a karaoke változatát is elkészítettem. Mert mindig igyekeztem úgy fordítani a dalszövegeket, hogy ha épp kedved van énekelni, megteheted (van is gondom sokszor a szótagszámmal…).

Azóta sok víz lefolyt a Dunán, de a Tiszán és a Níluson is, és elkészült sok-sok dalszövegfordítás videóm. Kedvenc együttesem dalainak csak alig öt százaléka nem született még meg, pedig van idáig kilenc albumuk.

Most megnézve, kicsit megmosolyogtat az a technika, amivel anno készítettem a videókat. De hát, az évek, meg a rutin 😊 No meg a mondás, hogy gyakorlat teszi a mestert. Meg az is, hogy a jó pap is holtig tanul. Lehet, hogy még van egy kis időm, hogy fejlődjek a mostani énemhez képest is.

És remélem, hogy nem csak én élvezem, amit csinálok, hanem Ti is, akik részére készülnek a videóim, a honlap látogatóimnak, és YT csatorna látogatóimnak. Remélem, hogy sok időm lesz még folytatni ezt a szenvedéllyé vált hobbimat, és Nektek is, hogy megnézzétek, és felkeressétek a honlapomat és YouTube csatornámat. És mint idáig, ezután is szívesen lefordítom kedvenc együttesetek dalait - és ahogy mondani, vagy írni szoktam, ha a videóim alatt rám írtok, vagy a honlapomon keresztül veszitek fel velem a kapcsolatot, és kértek -, és ha tetszik, és jön az ihlet, el is készül hozzá a videó.

Nem vagyok matek zseni, és a statisztikával sem szoktam foglalkozni. De azt mondják, illik tízévente legalább. Ezért pár szó a számokról. Soha nem törekedtem a népszerűségre, bár annak idején megkerestek szakemberek, hogy jó pénzért segítenek felfejleszteni a Youtube csatornámat. De mindig úgy voltam vele, hogy ha rám találnak, annak örülök, de reklámra, vagy kódolásba energiát soha nem fektettem. Mert ha egy videómmal csak pár embernek szerzek örömöt, akkor már boldog vagyok. Ennek ellenére nemsokára elérem a kétezer feliratkozót, és a videóimat több mint 1 325 000-en nézték meg a tíz év alatt. Több mint 300 dalszövegfordítás videóm készült el, A tíz év során két logóm készült. Az elsőt én csináltam, a másodikat, amelyet most is láthattok a videóimban, és a honlapomon is, jó barátom fia tervezte. Örök hála érte!

 




Intró is készült ez alatt az évtized alatt. Pontosan hat, és ebből háromnál ugyanabból a zenéből vágtam ki mindig más részletet. Itt hallgathatjátok meg az egész epicus feldolgozását a híres Dep Purple dalnak:


Ennyit a számokról.

Sajnos a honlapomra még mindig nem került fel minden alkotásom, de igyekszem idén megvalósítani a tíz éves évfordulóra. Voltak honlap változásaim az évek során. Volt az első, amit azért fejeztem be, mert letiltották a posztomat, mert a szeretkezni szó szerepelt benne, meg a videómban csókolózó pár… Nem írhattam át a dalszövegeket. De Boticelli Vénusz születése című festményét is levetették velem, amit direkt tettem ki, hogy vajon az megállja a helyét… de nem állta meg, mert az is a nem helyén való kategóriába tartozott. Ekkor írtam az üzemeltetőknek, és tiltakoztam, de rögtön leszedtem minden posztomat és csak a váz maradt meg. Időnként küldtek email-t, hogy törlik az oldalt, ha nem kezelem. Valószínű törölték is azóta. Soha nem tértem vissza. Aztán volt fizetős saját honlapom, tárhellyel, de azt anyagi okok miatt kellett megszűntetnem.

Így érhető el a mostani, harmadik honlapom a www.palexvideo.blogspot.com –on, melyre szorgalmasan kiteszem az új alkotásaimat.

Sok videóm van, ami közül válogatni lehet. Stílusban is igen sokrétű. Alapjában metál és rock, de ha megnézitek a betűrendes előadók menüpontot a honlapomon, akkor elég nagy a repertoár. Mindenki találhat a kedvére valót.

Fogadjátok szeretettel az összefoglaló tíz éves videómat:






Archiválás

További lehetőségek

Köszönöm szépen a látogatást! Várlak legközelebb is! :)