Blondie - Atomic

 


Amikor kérésre lefordítottam ezt a Blondie dalt, soha nem hittem volna, hogy videó is készül belőle. A dalt szeretem, de a szövege addig nem érintett meg, amíg meg nem értettem, hogy valójában miről szól. Egy mondat nem passzolt bele a vágyakról szóló, nem túl dagályosan kifejezett szövegbe. A milyen szép a hajad sor. Ekkor kezdtem kutakodni, és rádöbbentem a valóságra. Az egyik fórumon mindenki azt írta, hogy egy túlfűtöttnek nem mondható szerelmi vágyakról szóló dal, ahogy én is gondoltam. De valaki felhívta a figyelmünket erre a sorra:
Ó, jaj de szép a hajad,
Ó, ma este,
Atomos.
A megvilágosodás:
Ezt írta valaki egy fórumon, ahol a dalról beszélgettek:
Hát, srácok, nagyon tévedtek! És biztos vagyok benne, hogy Deborah Harry tisztázza ezt. Ennek semmi köze a szexhez, idióták. ’Atomic’ – az 1970-es években, amikor pontosan ezt az 1979-es albumot hallgattam, általános félelem volt az Oroszországgal vívott atomháborútól. Egy konstans utalás arra, hogy „Gyönyörű a hajad” –, majd azt mondja, hogy „Atomic” – Egyszerűen költői – A sugárzás megszünteti a „gyönyörű hajad” – Újra és újra ismétli, hogy „szép hajad” és Atomic – ez szép egyértelmű. Ha megnézitek a Blondie ehhez a dalhoz készült hivatalos videót – az egy posztnukleáris holokauszt jelenet –, van több snitt egy atombomba felrobbanásáról, van egy éjszakai klub Blondie-val, és az alatta az írás oroszul. - Kicsit olyan, mint egy Mad Max forgatókönyve. Érted? A videóban még sugárzásra figyelmeztető táblák is láthatók a klubban…”
Tehát ez a dal egy atomellenes megnyilvánulás. Ekkor már késztetést éreztem, nemcsak lefordítani, hanem a videót is megcsinálni.
Íme!


Atomi

Tedd nekem, ma este!
Az éjjel jól csináld,
Tedd nekem, ma este
Ma éjjel!
Ma éjjel!
Csináld csodálatosan,
Ma éjjel!
Jól.

Ó, jaj de szép a hajad,
Ó, ma este,
Atomos.

Ma este tedd csodálatosan,
Ma éjjel!
Gyönyörű a hajad,
Ó, ma este!

Az atom!
Az atom!

Az atom!
Az atom!

EREDETI DALSZÖVEG

Blondie - Atomic

Uh-huh, make me tonight
Tonight, make it right
Uh-huh, make me tonight
Tonight
Tonight
Oh, uh-huh, make it magnificent
Tonight
Right

Oh, your hair is beautiful
Oh, tonight
Atomic

Tonight, make it magnificent
Tonight, 
Your hair is beautiful
Oh, tonight

Atomic
Oh-oh, atomic
Oh-oh
Oh-oh, atomic
Oh-oh, atomic
Oh-oh



Archiválás

További lehetőségek

Köszönöm szépen a látogatást! Várlak legközelebb is! :)