Videó emlékek 2012 /3

A The Heart Asks Pleasure First egyik kedvenc dalom a Nightwish lemezről, mely három hónap után, 2012 májusában osztottam meg. Akkoriban még felirat nélkül is elkészült egy egy dal, mert azzal a nem magyar anyanyelvű nézőimnek készültem. Hamar feladtam a duplázó videókat, mert rájöttem, hogy a felirat nem zavaró, ha nem vagy magyar. A karaoke változat is elkészült. Bátran énekelhető a dalszövegemmel.


Igyekszem mindig hűen tükrözni Tuomas gondolatait, amit a dalok szövegébe beleszőtt. Sokszor elég mélyre kell lejutni, hogy az ember úgy érezze, talán megcsípett valamit abból, ami a Mester fejéből kipattant.

Sokszor, mivel a magyar nyelv fránya módon nem tart lépést az angol szótagszámmal, a fordítónak elég nagy gondjai adódhatnak, hogy hű maradjon a dalszöveghez, viszont dalszöveg lévén, azért énekelhető is legyen a fordítás. A műfordító ilyenkor azt teszi, hogy a mondanivalót tükrözi, de időnként köszönő viszonyban sincsen az eredeti szöveggel. Ez is egy megoldás. Én inkább ilyenkor azt választom, hogy egy szó ellentétes tagadó jelentésével fordítom. Sarkított példaként felhozva: a ’helytelen’ helyett a ’nem jó’-t használva már „spóroltam is néhány szótagot.

Archiválás

További lehetőségek

Köszönöm szépen a látogatást! Várlak legközelebb is! :)